Co na vodě jen tak nepotkáte

18.05.2009 14:12

Občas se asi dost nudím, jinak si neumím vysvětlit, že se pustím do stavby něčeho co zpočátku rozhodně nepřipomíná loď.

Prozačátek jen naznačím, že vstupním materiálem byla novodurová trubka průměr 150mm, a výsledkem cosi co dokáže jet kupředu a dost neochotně to i zatáčí. To je prozatím na navnadění všechno až dám dohromady fotodokumentaci tak doplním i další informace.

/album/paskvily/a001-jpg/

Fotit 60cm odpadní trubky se mě nechtělo, takže první co sem zadokumentoval, je naříznutá a částečně slepená "příď". Jak jsem došel k tomu co a kde uříznout neprozradim, né že bych nechtěl ale není co. Prostě sem to tak nějak od oka šmiknul a doufal že to bude fungovat. Materiál kladl dost odpor tak sem ty dvě k sobě ohnuté části musel aspoň na dobu lepení přelepit zvrchu páskem k sobě. Poté sem vnitřní spáru důkladně prolil jakousi odnoží chemoprenu. Spodní část je prokrojená tak aby šla přihnout. Když to aspoň trochu drželo u sebe prolil jsem uzavřenou špic plastem rozpuštěným v acetonu. /album/paskvily/a004-jpg/

Následovalo vyříznutí otvoru do trupu, vyříznutá část posloužila jako budoucí dekl, a aby bylo ten dekl kam dát tak sem zevnitř otvor oblepil odřezky. Dekl se na tento límec montuje pomocí dvou šroubků. Profil plavidla je ze své válcové podstaty, při dobrém vyvážení, nepotopitelný takže sem to už jen lehce přejel silikonem a dekl do měkkého obtisknul, jel sem s tím jen párkrát a voda byla jen z venku.

/album/paskvily/a008-jpg/

Hřídel je uložena bez lepení skrz dva průvlaky a přitažena vruty přez krytku s tesněním (víc asi napoví fotka) jediný lepený spoj s hřídelí je na výstupu ze zádě. Propojení na motor je přez kardan, motor je uchycen na plastové čelo. Čelo jsem se snažil vlepit tak aby co nejvíc sedělo na osu křídele. Regulátor drží v uchycení samosvorně. Protiváhou regleru je AA 8článek./album/paskvily/a011-jpg/

Asi největší bastl byla tvorba zádě s výstupem pro lodní šroub a kormidlo. Pokus o cosi co připomíná Jet pohon skončil na kusu trubky, kterou jsem průběžně různě seřezával, protože v první konfiguraci sice pěkně proudila voda ale moment šroubu jí hnal bokem a nešlo s tím zatáčet. Přecijen vlastní cestou se člověd občas nedostane tam kam by chtěl a ty zůžení u reálné jet trystky tak asi nejsou naparádu. Uchycení kormidla za trupem mě taky moc nešlo přecijen s kleštěma a akuvrtačkou a cyklodrátem toho zase tak moc vymyslet nejde (a nebo jo??). No v konečné úpravě to jede i zatáčí i když poloměr otáčení to má stejný jako autobus.

/album/paskvily/img-9899-jpg/

Konečná úprava jako vždy za použití balakrylu. Grafické finesy jsou drze okopčené z need for speed a šílený závodník je z dílny mého pracovního kolegy, přecijen umí kreslit podstatně líp než já.


Další fotky najdete ve fotogalerii a videjko na www.youtube.com/watch?v=Fxm5nT4BKic&feature=channel_page

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.